Tips om je te onderscheiden van de concurrentie

In de meeste branches is de concurrentie moordend. Er komen steeds meer nieuwe ondernemingen bij, waardoor het moeilijker wordt om je te onderscheiden van de concurrenten. Toch is dit wel erg belangrijk! Je wil immers dat klanten jou kiezen en niet een ander bedrijf. Daarom is het goed om te blijven investeren in je onderscheidende kracht. Maar hoe pak je dit nu precies aan? Wij vertellen je er meer over, lees dus gauw verder!

Laat je merk registeren

Als je een eigen onderneming begint is het onwijs belangrijk dat je je merk laat registreren! Dit kun je doen bij een merkregistratie bureau. Als je je merk laat registeren voorkom je dat concurrenten er met jouw plannen en producten vandoor gaan. Je zit natuurlijk niet op merkinbreuk te wachten en daarom moet je zo snel mogelijk je merk laten registreren als je dit nog niet hebt gedaan. Hiernaast zien klanten jou hierdoor ook als een gevestigd merk in de markt.

Merkimago

Je merkimago is een erg belangrijk onderdeel als het aankomt op het onderscheiden van jezelf. Je imago vertelt wie je bent en wat je doet. Hiermee laat je dus zien waar je merk voor staat. Een consistente branding is dus ook erg belangrijk. Hiermee bedoelen dat je op een consistente manier naar buiten communiceert. Zorg voor een opvallend logo en huisstijl, waarmee jij dus als merk zal opvallen in de markt.

Specialisatie

Zeker in een branche waar veel concurrentie te vinden is, kan het lastig zijn om een onderscheidende kracht te vinden. Je biedt immers hetzelfde aan toch? Je kunt hier wel op inspelen door een specialisatie te kiezen voor jezelf. Bekijk wat jij wel hebt en de concurrentie niet. Dit is vervolgens jouw unique selling point. Hiermee laat je ook de doelgroep zien dat je een toegevoegde waarde hebt en dat je dus relevant voor hen bent.

Geef een reactie