narrowcasting

Narrowcasting nader verklaard

Narrowcasting houdt in letterlijke zin in dat informatie gefragmenteerd wordt aangeboden. Dat betekent in de moderne wereld: aan specifieke groepen mensen of consumenten. Vaak uit zich dit in schermen die je bijvoorbeeld in wachtkamers en in het openbaar vervoer ziet. Soms zie je hierop reclames verschijnen, terwijl andere keren objectieve en nuttige informatie wordt gedeeld. Er zijn ook vormen van narrowcasting waarop de informatie echt voor alleen jou als individu bestemd is. Een van de meest interessante vormen daarvan wordt hieronder belicht: het baliescherm.

Tip: plaats een baliescherm

Als je een winkel hebt of een andere aangelegenheid waarbij je met een receptie werkt (wellicht een hotel of vakantiepark), dan is het de moeite waard eens na te denken over een digitaal baliescherm. Weifelende klanten kunnen hiermee namelijk perfect wegwijs gemaakt worden. Of liever nog: overgehaald worden een bepaalde actie te ondernemen of om iets te kopen. Zo’n baliescherm leent zich er namelijk perfect voor om specifieke video’s, foto’s of aanbiedingen te tonen, natuurlijk helemaal op de persoon toegespitst. De software die erachter zit is heel eenvoudig te beheren en te bedienen. Een ideale manier om impulsaankopen te stimuleren en dus jouw omzet te verhogen!