Marketeer in dienst vs online marketing bureau

Met het steeds toenemende belang van zoekmachineoptimalisatie of SEO, zoeken bedrijven naar de beste optie. De afweging van een marketeer in dienst vs online marketing bureau is geen eenvoudige. Want met een marketeer in dienst haal je kennis en capaciteit in huis, echter met een bureau kies je voor een team van specialisten. Wanneer je een marketing bureau wilt gaan inschakelen, dan kies je voor een bedrijf met de kennis en capaciteit om aan jouw marketing behoefte te voldoen. Een online marketingbureau als DoubleSmart heeft de beste tools en strategieën om meer bezoekers naar jouw site te trekken. Om dit te doen, gebruiken ze veel verschillende disciplines, het is onmogelijk om van één marketeer in dienst hetzelfde te verwachten.

Linkbuilding

Een van de onderdelen die een bedrijf als DoubleSmart uitvoert is linkbuilding, wat het proces van het maken van inkomende links van andere websites met vergelijkbare inhoud omvat. Het concept van linkbuilding is heel eenvoudig: je bouwt een of meer links die verwijzen naar jouw site, en als deze door de zoekmachines worden opgepikt, verhoog je de positie van jouw site op de resultatenpagina’s van de zoekmachines. Deze strategie is zeer effectief. Waarbij een in-house marketeer zelf alle linkjes moet zoeken beschikt een bedrijf als DoubleSmart over een netwerk waaruit geput kan worden. Dit netwerk heeft zich in de loop van jaren en door middel van honderden opdrachten ontwikkkeld. Hier kun jij als klant dus direct profijt van hebben.

Interne en externe links

Er zijn twee soorten linkbuilding, de interne en externe. Verreweg de meest gangbare praktijk onder internetmarketeers, zowel bureaus als in-house marketeers, is de externe linkbuilding. Daarbij wordt een netwerk van links opgebouwd door gebruik te maken van linkuitwisseling of via andere vormen van linkbuilding zoals betaalde links. Dit type linkbuilding werkt meestal het beste als de marketeer de beschikking heeft over sites om een retourlink te plaatsen. Een online marketingbureau heeft zowel de expertise als het netwerk op het gebied van verschillende niches en kan daarom mogelijk een meer aangepaste linkstructuur creëren om specifieke zoekwoorden te targeten. Wanneer je met een professioneel SEO-bureau werkt, kun je zeker zijn van snel en effectief resultaat.

Dure linkpartners

Een ander voordeel van het inhuren van een bureau is de mogelijkheid om toegang te krijgen tot duurdere linkpartners. Dit betekent namelijk dat een bedrijf al een prijs heeft afgesrpoken op basis van een volume. Je kunt je voorstellen dat één link plaatsen misschien 200 euro is, maar dat per 20 links de prijs misschien nog maar 150 euro is. Dit betekent dat je meer krijgt voor hetzelfde bedrag. Je kan namelijk in plaats van één backlink er misschien wel twee krijgen. De meeste online marketingbedrijven bieden betaalbare tarieven voor linkpartners. Aangezien ze vaak afhankelijk zijn van elkaars netwerk. En die contacten zijn nodig om een hogere positie in de zoekmachines te behalen. 

Wat bespaar je met een bureau inhuren?

Er is geen echte manier om in te schatten hoeveel iemand kan besparen door een online marketingbureau in te huren ten opzichte van een in-house marketeer. Maar wat je wel kunt zien is wat je allemaal krijgt voor een freelance achtige samenwerking. De beste keuze is misschien gewoon om het juiste bureau in te huren die een haalbare oplossing kan bieden voor jouw specifieke doelen. Vervolgens kun je na het beoordelen van het resultaat zelf inschatten wat goed is voor jou.

Geef een reactie