De jaren 50

In het jaar 1950 was er geen enkel product zo populair als de grijze hoed dames. Dit product werd door elke vrouw gedragen en elke vrouw die deze niet kon betalen wachtte op het moment tot de echtgenoot deze voor haar kocht. Op die manier wordt de grijze hoed dames ook gezien als een product van een ander kaliber er komt namelijk steeds meer vraag naar dit product. Het product zelf is nooit meer officieel te koop geweest na 1950. In dat specifieke jaar besloot iedereen er één aan te schaffen. Dit zorgde ervoor dat de hele voorraad werd uitverkocht.

Wat was de reden voor de aandacht

De grijze hoed dames genoot van de populariteit sinds het jaar 1948. Dit zijn de tijden net na de tweede wereldoorlog. Het leek erop dat vrouwen meer interesse kregen in de mode. Het was namelijk zo dat zij al bijna tien jaar niet de mogelijkheid hadden om zich bezig te houden met mode. Zo werd dus de grijze hoed dames het eerste product dat voor veel vrouwen een goed begin was van een modieus bestaan. De hoed was zakelijk maar gaf toch een bepaalde klasse. Op die manier werd de populariteit steeds groter en werd alles ook steeds duurder.

Prijs verhoging in 1950

De prijs van de grijze hoed dames werd ook hoger dan andere producten. Dit maakte de grijze hoed dames een product van een hogere klasse. Niet iedereen kon deze zomaar betalen, maar uiteindelijk konden genoeg mensen deze wel betalen. Op die manier leek het erop dat alles werd uitgewerkt en de grijze hoed dames werd uitverkocht. Sinds die tijd is de hoed nooit meer terug gekomen. Het is dan ook een groot verlies voor de mode wereld. Het wordt namelijk moeilijk om zo een hoed na te maken. Vele hebben dit geprobeerd maar vele konden dit niet laten slagen.

Geef een reactie